امکان تأمین قطعات محصولات رنو وجود ندارد

0
(0)

تحریم‌های آمریکا علیه صنعت خودروی ایران در شرایطی خودروسازان خارجی را از کشور راند که در این بین، رنو نیز خروج کرده و بنابراین امکان تأمین قطعات محصولات این شرکت برای پارس‌خودرو و البته ایران‌خودرو نیست. طی بیش از یک دهه‌ای که از حضور رنو در ایران در قالب پروژه X۹۰ می‌گذرد، معمولاً پارس‌خودرو تیراژ بالاتری را از محصولات این خودروساز فرانسوی (در مقایسه با ایران‌خودرو) به خود اختصاص داده و طبعاً تعهدات بیشتری نیز ایجاد کرده است. در حال حاضر نیز که تحریم‌های ایالات‌متحده آمریکا علیه خودروسازی ایران به اجرا درآمده، تأمین قطعات از رنو امکان‌پذیر نیست. با این حساب، خودروسازان داخلی عملاً امکان تأمین قطعات خارجی مربوط به خانواده تندر 90 و ساندرو را نداشته و در این بین، پارس‌خودرو با توجه به تعهدات بیشتری که ایجاد کرده، چالش بزرگ‌تری با ثبت‌نام‌کنندگان این محصولات دارد.

2081 1024x768 امکان تأمین قطعات محصولات رنو وجود ندارد

در این مورد قائم‌مقام مرکز مطالعات استراتژیک فناوری اطلاعات سایپا نیز در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس تأکید کرده که امکان تأمین قطعات برخی خودروهای پیش‌فروش خانواده رنو با توجه به خروج این خودروساز از ایران وجود ندارد. حسن حسین‌آبادی تأکید کرده که ۴۰ درصد از قطعات محصولات خانواده رنو را باید از فرانسه تأمین کرد و امکان تأمین قطعات این محصولات از کشور دیگری وجود ندارد. به گفته وی، با توجه به شرایط تحریم و خروج رنو، این شرکت دیگر قطعات را به ایران تحویل نمی‌دهد و بنابراین عمل به تعهدات مربوط به خودروهای رنو، با تأخیر انجام خواهد شد. اظهارات قائم‌مقام مرکز مطالعات استراتژیک فناوری اطلاعات سایپا در شرایطی است که بر اساس اطلاعات غیررسمی، گفته می‌شود پارس‌خودرو بیش از ۱۵ هزار تعهد برای تندر 90 و ساندرو ایجاد کرده است.

2082 1024x768 امکان تأمین قطعات محصولات رنو وجود ندارد

به احتمال زیاد مسئولان مربوطه از این وضعیت اطلاع داشتند و حتماً باید پیش‌بینی تأمین قطعات محصولات رنو را می‌کردند. سؤال اینجاست که چرا با دانستن این نکته به خودروسازان اجازه داده شده تا این همه تعهد ایجاد کرده و اقدام به پیش‌فروش محصولات بکنند؟!

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

تشریح سیستم رانندگی خودران

0 (0) نگاهی به نحوه تفکر خودروهای هوشمند همگام با نام‌های بزرگ صنعت خودروسازی، بازیگران …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد فارما