تهدید ترامپ به اعمال تعرفه روی خودروهای اروپایی

0
(0)

احتمال ورود آمریکا به جنگ تجاری دو طرفه‌ای که می‌تواند صادرات خودرو و مواد خام به این کشور را تحت تأثیر قرار دهد وجود دارد. بنا به گزارش واشنگتن‌پست، این وضعیت با بیانیه‌ای که دونالد ترامپ قرائت کرده به وجود آمده است. او در بیانیه خود اتحادیه اروپا را به وضع تعرفه روی فولاد و آلومینیوم صادرات از دیگر کشورها به آمریکا تهدید کرده است.

1643 1024x555 تهدید ترامپ به اعمال تعرفه روی خودروهای اروپایی

رهبران خارجی قول داده‌اند که با اعمال تعرفه‌های وارداتی مشابه به محصولات ساخت آمریکا پاسخ مناسبی به این حرکت خواهند داد. نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه کانادا پیشنهادهای ترامپ را کاملاً غیرقابل‌قبول توصیف کرده‌اند. همچنین رئیس اتحادیه اروپا نیز آمریکا را به وضع تعرفه روی مواردی همچون محصولات کنتاکی، موتورسیکلت‌های هارلی دیویدسون و البسه‌های لیوایز تهدید کرده است. اما ترامپ به همین‌جا اکتفا نکرده و در توئیتر نیز خودروسازان اروپایی را به وضع تعرفه روی خودروهای صادراتی این قاره تهدید کرده است. درحالی‌که اتحادیه اروپا تعرفه 10 درصدی روی خودروهای وارداتی به این اتحادیه وضع کرده اما آمریکا تعرفه 2.5 درصدی را اعمال می‌کند. البته آمریکا روی دیگر خودروهای تجاری و پیکاپ‌ها تعرفه 25 درصدی را اعمال می‌کند.

1644 1024x683 تهدید ترامپ به اعمال تعرفه روی خودروهای اروپایی

خودروسازان آلمانی نیروی کار و ظرفیت تولید زیادی در آمریکا و مخصوصاً در ایالت‌های جنوبی این کشور دارند. تأسیسات BMW در کارولینای جنوبی از نظر ارزش عنوان بزرگ‌ترین صادر کننده خودرویی آمریکا را به دست آورده است. فولکس‌واگن تأسیسات بزرگی در تنسی داشته و مرسدس نیز کارخانه خود در آلاباما را دارد. البته خودروسازان آلمانی جدای از تولید محلی در آمریکا حدود 23 میلیارد دلار خودرو را نیز در سال 2016 به آمریکا صادر کرده‌اند. این میزان صادرات به آمریکا بسیار بیشتر از میزان فروش خودروسازان آمریکایی در خاک آلمان می‌باشد. ترامپ تهدید کرده به منظور ایجاد توازن در این شرایط تعرفه خودروهای اروپایی وارداتی به آمریکا را به 35 درصد افزایش خواهد داد.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

بدترین خودروهای 2017 از نظر مصرف کنندگان

0 (0) برای ما مهم است که بهترین خودروها را شناسایی کنیم؛ اما اطلاع از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد فارما