حضور چندباره ایران‌خودرو سورن در اتاق عمل!

0
(0)

همان‌گونه که مستحضر هستید سازمان استاندارد در نظر دارد استانداردهای سخت‌گیرانه جدید موسوم به استانداردهای 85 گانه را در آینده‌ای نزدیک عملیاتی کند و اگر این کار رنگ واقعیت به خود بگیرد باید با بسیاری از خودروهای از رده خارج و منسوخ تولیدی خداحافظی کنیم. خودروی سمند که عنوان اولین خودروی ملی کشور را یدک می‌کشد پس از سرمایه‌گذاری هنگفت و کش‌وقوس‌های فراوان حدود 15 سال پیش عرضه شد. جدای از پلتفرم و پیشرانه‌ای که نشان شیر پژو روی آن نقش بسته، این خودرو چندین و چند بار فیس لیفت شد و یکی از این فیس لیفت ها سورن می‌باشد. سورن که به نوعی نسخه لوکس‌تر سمند معمولی است با توجه به طراحی نه چندان جالب خود همواره قیمتی بالاتر و فروشی کمتر داشته و هم‌اینک با توجه به الزام استانداردهای جدید تغییراتی را تجربه کرده است.

1259 حضور چندباره ایران‌خودرو سورن در اتاق عمل!

یکی از استانداردهای در نظر گرفته شده نصب چراغ‌های روزتاب یا همان دیلایت در بخش جلو می‌باشد و این موضوع را در اولین برخورد با سورن مشاهده خواهید کرد. اگر از نزدیک به چراغ‌های جلو نگاه کنید موضوعی که نظرتان را جلب خواهد کرد گرافیک قرمزرنگ داخل چراغ‌هاست که تاکنون در نمونه دیگری دیده نشده است. اگر به یاد داشته باشید چندی پیش نیز تصاویری از سمند LX منتشر شد که تغییراتی در چراغ‌های جلو و عقب داشت و از دیلایت بهره برده بود.

1260 حضور چندباره ایران‌خودرو سورن در اتاق عمل!

از پروفایل جانبی این خودرو تصویری منتشر نشده اما در یک تصویر دیگر می‌توانیم طراحی جدید رینگ‌ها را ببینیم که شبیه نسخه‌های بازاری و متفرقه می‌باشد؛ اما دیگر تغییر نه چندان گیرای سورن چراغ‌های عقب و نوشته توربو است. چراغ‌های عقب نیز گرافیک جدیدی داشته و همانند چراغ‌های جلو دارای جزئیات قرمزرنگ می‌باشند. نوشته توربو نیز اشاره به قلب تپنده این خودرو دارد. ایران‌خودرو پیشرانه 1.7 لیتری توربو را روی سورن نصب کرده که قدرت 150 اسب بخاری و گشتاور 215 نیوتون متری دارد. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت سورن توربو توسط سازنده 10 ثانیه اعلام شده است.

1261 حضور چندباره ایران‌خودرو سورن در اتاق عمل!

تصاویر زیادی از کابین منتشر نشده اما در یکی از تصاویر می‌توان نمایشگر کوچک جدیدی را دید که بالای ورودی‌های هوای کنسول مرکزی نصب شده و اطلاعات پایه همچون تاریخ، دما و ساعت را نشان می‌دهد. شایان ذکر است سورن ELX نسبت به نمونه معمولی این خودرو دارای امکانات بیشتری همچون فرمان جدید با کنترل‌های صوتی و بلوتوث، سیستم صوتی جدید، کنسول و داشبورد با طراحی متفاوت، رینگ‌های متفاوت و… می‌باشد.

1262 حضور چندباره ایران‌خودرو سورن در اتاق عمل!

هنوز زمان عرضه و یا حتی رسمی بودن تغییرات این خودرو اعلام نشده اما انتظار داریم طبق معمول و همچون همیشه، کوچک‌ترین تغییر صورت گرفته در این خودرو با افزایش قیمت همراه باشد. امیدواریم الزام خودروسازان به رعایت استانداردهای جدید منجر به افزایش قیمت خودروها نشود. هرچند احتمال ثابت ماندن قیمت خودروها در صورت نصب کوچک‌ترین قطعه همچون دیلایت چیزی نزدیک به صفر می‌باشد!

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

بدترین خودروهای 2017 از نظر مصرف کنندگان

0 (0) برای ما مهم است که بهترین خودروها را شناسایی کنیم؛ اما اطلاع از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد فارما