مشخصات پورشه ماکان فیس‌لیفت 2019

0
(0)

پورشه چند ماهی است که درگیر فرایند توسعه نسخه فیس لیفت شاسی‌بلند ماکان بوده و اگرچه این برند اشاره‌ای به جزئیات خودروی موردنظر نداشته اما هم‌اکنون اطلاعات مناسبی از آن به بیرون درز کرده است. اتوکار این شانس را داشته که پشت فرمان نسخه فیس لیفت ماکان در آفریقای جنوبی بنشیند. خوشبختانه پورشه در ارائه برخی اطلاعات خساست به خرج نداده است. اول از همه باید به قدرت اشاره کنیم. مدل پایه کماکان از همان پیشرانه 2 لیتری توربوی بنزینی استفاده می‌کند اما خروجی آن با افزایش قابل‌توجه 52 اسبی از 248 به حدود 300 اسب بخار رسیده است. اگر نیازمند اسب‌های بیشتر باشید باید مدل ماکان S را انتخاب کنید که از پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری برگرفته از پانامرا سود برده و انتظار می‌رود قدرت 355 اسب بخاری داشته باشد. این پیشرانه نیز افزایش قدرت 20 اسبی داشته است.

1764 1024x576 مشخصات پورشه ماکان فیس‌لیفت 2019

با قدرت 355 اسب بخاری، ماکان S فیس لیفت نزدیک مدل اسپورت تر GTS می‌شود اما پورشه راه‌حلی برای این کار داشته و ماکان GTS هم به منظور ایجاد فاصله‌ای مناسب با نسخه S ارتقا خواهد یافت. اما در مورد نسخه پرچم‌دار ماکان توربو باید گفت این نسخه از قلب تپنده ماکان S استفاده کرده اما در نسخه 2.9 لیتری قدرت 434 اسب بخاری خواهد داشت که 40 واحد بیشتر از قدرت پیشرانه 3.6 لیتری کنونی است. این خروجی با قدرت مدل مجهز به پکیج پرفورمنس کنونی برابر است. دلیل اینکه بجای عدد 3 به 2.9 لیتر اشاره کردیم ضرورت استفاده از میل‌لنگ قوی‌تر برای هندل کردن قدرت بیشتر است و به همین خاطر حجم سیلندرها کمی کاهش یافته است.

1765 1024x576 مشخصات پورشه ماکان فیس‌لیفت 2019

اتوکار می‌گوید ماکان فیس لیفت با پیشرانه دیزلی عرضه نخواهد شد و احتمال عرضه نسخه هیبریدی آن نیز خیلی بالا نیست. جدای از تغییرات زیادی که زیر کاپوت رخ داده، پورشه سیستم تعلیق را نیز دست‌کاری کرده تا وزن آن کاهش یابد. کیفیت سواری ماکان بهبود یافته و بازنگری‌های در هندلینگ صورت گرفته است. همچنین ترمزها نیز ارتقا یافته‌اند. بنا به روش سنتی پورشه، برخی اصلاحات بسیار کوچک در ظاهر ماکان نیز صورت گرفته و از جمله آن‌ها می‌توان به چراغ‌های جلوی متفاوت به همراه طرح متفاوت سپرها اشاره کرد.

1766 1024x576 مشخصات پورشه ماکان فیس‌لیفت 2019

اصلاحات قابل‌توجه‌تر در کابین رخ خواهند داد جایی که ماکان 2019 دارای صفحه‌نمایش بزرگ‌تر خواهد بود. استفاده از صفحه‌نمایش بزرگ‌تر باعث می‌شود پورشه ورودی‌های هوا را به بخش پایین‌تر کنسول مرکزی آورده و شکل آن‌ها را کمی تغییر دهد.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

بدترین خودروهای 2017 از نظر مصرف کنندگان

0 (0) برای ما مهم است که بهترین خودروها را شناسایی کنیم؛ اما اطلاع از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد فارما