نمایشگاه خودروی تهران، بی‌رمق‌تر از همیشه

0
(0)

سومین نمایشگاه خودروی تهران در حالی آغاز بکار کرد که وضعیت بازار خودرو آشفته‌تر از هر زمان دیگری بوده و مسئله مربوط به قیمت‌گذاری خودروها همچنان یک گره کور محسوب می‌شود. از طرف دیگر عدم ورود خودروهای وارداتی به کشور باعث شده این دسته از شرکت‌کنندگان در نمایشگاه امسال غیبت داشته باشند و جای خالی آن‌ها حسابی به چشم آید.

2445 1024x624 نمایشگاه خودروی تهران، بی‌رمق‌تر از همیشه

در نمایشگاه امسال شرکت‌های ایران‌خودرو، سایپا، فوتون، هن تنگ و سیف خودرو با خودروهای بیسو و برخی قطعه سازان حضور دارند؛ نمایشگاه امسال در حالی شروع شد که قبلاً گفته شده بود وزیر صنعت، معدن و تجارت در افتتاحیه حضور خواهد یافت اما این‌گونه نشد. اگرچه به واسطه کاهش فعالیت چینی‌ها در بازار ایران خبر چندانی از حضور بخش خصوصی در این نمایشگاه نبود اما برخی شرکت‌های نسبتاً تازه‌کار در این رویداد حضور داشتند.

2446 992x1024 نمایشگاه خودروی تهران، بی‌رمق‌تر از همیشه

جدای از همه‌ی این موارد، نکته‌ی مثبت روز اول نمایشگاه خودروی تهران حضور مدیران عامل دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا بود که در مصاحبه با خبرنگاران نقطه نظرات خود درباره‌ی بازار خودرو و قیمت‌گذاری محصولاتشان را بیان کردند. اما بیایید نگاهی سریع و کوتاه به وضعیت امسال نمایشگاه خودروی تهران بیندازیم. در غرفه ایران‌خودرو شاهد حضور محصولاتی همچون دنا، 207 صندوقدار و 207 هاچبک بودیم که همچون همیشه تغییر خاصی نداشتند و تکرار مکررات بودند؛ اما خبرسازترین حرکت روز اول نمایشگاه تهران معرفی 207 هاچبک و صندوقدار با سقف پانورامیک بودیم که البته طراحی آن کمی عجیب جلوه می‌کرد. ایران‌خودرو و سایپا بیشتر روی توانمندی‌های قطعه‌سازی تمرکز کرده بودند و به همین خاطر جدای از محصولات تکراری و همیشگی، برخی قطعات و پلتفرم‌ها و همچنین آپشن های جانبی محصولات این شرکت به نمایش درآمده بودند.

سایپا نیز کم‌وبیش وضعیتی مشابه ایران‌خودرو داشت و با محصولاتی همچون رهام، ساینا الکتریکی، پیکاپ ریچ و… به نمایشگاه تهران آمده بود. موضوع عجیب حضور وانت نیسان با چهره‌ای جدید در این رویداد جدید است. این چندمین بار است که زامیاد تلاش دارد خونی جدید به رگ‌های خشک شده‌ی نیسان آبی تزریق کند اما نتیجه‌ی آن از پیش مشخص است! این وانت که ملغمه‌ای از نیسان قدیمی، ظاهر فودا لاین چینی و کابین پراید است کیفیت نازل خود را حتی در اولین ملاقات نیز نشان می‌دهد به گونه‌ای که با اندکی نگاه به بخش بار آن شاهد اتصالات ضعیف و پیچ‌هایی خواهید بود که به‌صورت کامل بسته نشده‌اند. زیرساخت این خودرو همان نیسان وانتی است که همه‌ی ما می‌شناسیم.

2447 1024x570 نمایشگاه خودروی تهران، بی‌رمق‌تر از همیشه

سایپا در بخش آپشن ها و قطعات نیز حضور پررنگی داشت و بخش‌های مجزای بدنه، شاسی، کابین و… محصولات خود را به نمایش گذاشته بود. دیگر نکته قابل ذکر در مورد سایپا، تجمع تعدادی از مشتریان ناراضی این شرکت در جلوی غرفه آن بود که به عدم تحویل و قیمت خودروهای خود معترض بودند.

دیگر شرکت کننده‌ی نمایشگاه خودروی تهران سیف خودرو است که اقدام به ثبت‌نام و عرضه‌ی محصولات بیسو می‌کند. بیسو هم جزو خودروسازان تازه‌کار چینی است که شاید سابقه‌ی آن از تعداد انگشتان دست نیز فراتر نرود. به‌هرحال سیف خودرو به تازگی کمپین تبلیغاتی خود برای ثبت‌نام کراس‌اوورهای T5 و T3 را به راه انداخته است و امیدواریم که این حضور در بازار بلندمدت باشد. عظیم خودرو که به تازگی خط تولید خودروهای هن تنگ را در بروجرد راه‌اندازی نموده نیز با خودروهای هن تنگ و فوتون در این نمایشگاه حضور یافت. نمایشگاه خودروی تهران با توجه وضعیت فعلی بازار خیلی خبرساز نبوده و غیبت بازیگران اصلی بازار و همچنین واردکنندگان باعث شده سرمای فصل زمستان در شهر آفتاب بیش از پیش حس شود. امیدواریم صنعت خودروسازی داخلی با اتخاذ روش‌های مناسب و البته کارآمد اقدام به بازنگری در سیاست‌ها و روش‌های تولید خود کرده و محصولاتی به‌روز و باکیفیت و مهم‌تر از آن با قیمت مناسب در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهد.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

مشخصات روغن موتور

0 (0) اهمیت رنگ روغن موتور رنگ روغن به تنهایی معیاری مناسب جهت تشخیص كیفیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!
تماس با ما