تلاش ساپکو برای داخلی‌سازی پژو ۳۰۱

0
(0)

تاکنون ۶۰۰ قطعه پژو ۳۰۱ در ایران داخلی‌سازی شده و ساپکو قصد دارد تا ۶۰۰ قطعه دیگر این خودرو را هم در داخل تولید کند. منصور منصوری، معاون طراحی، مهندسی و ساخت شرکت طراحی مهندسی و تامین قطعات ایران خودرو (ساپکو) با اعلام این مطلب گفت: ۳۰۱ یکی از پروژه‌های مهم ایران خودرو است که مقرر شده بدون حضور شرکت پژو در کشور تولید شود. وی در حاشیه نمایشگاه خودرو در شهر آفتاب تهران افزود: همان‌طور که اوایل دهه ۹۰ در دوره نخست تحریم‌ها توانستیم پژو ۲۰۶ را خودمان تولید کنیم و در مورد پژو ۲۰۷ و دنا پلاس نیز به این موفقیت رسیدیم، در تلاشیم تا پایان سال ۹۸ پژو ۳۰۱ را بدون همکاری شرکت‌های خارجی به تولید انبوه برسانیم.

2485 1024x768 تلاش ساپکو برای داخلی‌سازی پژو ۳۰۱

معاون طراحی، مهندسی و ساخت ساپکو گفت: در تولید بیش از پنج هزار قطعه برای پنج گروه خودرویی پژو ۴۰۵، دنا و دنا پلاس، پژو ۲۰۶ و پژو ۲۰۷، سمند و رانا به خودکفایی رسیده‌ایم اما باید در ساخت ۱۱۰۰ قطعه اصلی از دیگران کمک بگیریم. وی گفت: یکی از مهم ترین اهداف ساپکو از حضور در این نمایشگاه دعوت از شرکت‌های دانش بنیان و دیگر شرکت‌های توانمند در عرصه قطعه‌سازی است. از این رو، ساپکو برای کاهش زمان برقراری ارتباط با این گروه از مخاطبان خود در قالب فراخوانی به جذب شرکت‌های دانش‌بنیان و قطعه‌سازان می‌پردازد. در این فراخوان قطعاتی که تاکنون داخلی‌سازی نشده‌اند در همکاری با استارت‌آپ‌ها و قطعه‌سازان داخلی‌سازی خواهند شد.

2486 1024x576 تلاش ساپکو برای داخلی‌سازی پژو ۳۰۱

منصوری همچنین با اشاره به توانمندی‌های شرکت ساپکو از افزایش میزان خودکفایی در تولید قالب‌های دایکست از ۲۵ درصد به ۶۰ درصد خبر داد. معاون ساپکو در خصوص تلاش‌های این شرکت برای افزایش ساخت داخل محصولات جدید گروه صنعتی ایران خودرو گفت: پس از برجام تولید خودرو پژو ۲۰۰۸ در کشور آغاز و در نهایت این خودرو وارد بازار شد. اکنون بیش از ۸۰ درصد موتور پژو ۳۰۱ و افزون بر ۹۰ درصد بدنه آن داخلی‌سازی شده است و موفق به ارتقای گیربکس دستی آن شده‌ایم. وی تصریح کرد: پژو ۳۰۱ به‌طور حتم استانداردهای ۸۵ گانه سازمان ملی استاندارد ایران را پاس می‌کند؛ زیرا مطابق استانداردهای روز وارد کشور شده است.

2487 1024x768 تلاش ساپکو برای داخلی‌سازی پژو ۳۰۱

پژو 301 همچنین به پیشرانه ارتقا یافته TU5 با کد EC5 مجهز خواهد شد که ویژگی‌هایی چون استفاده از سیستم هوشمند زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها و سیستم اویل پمپ با فشار متغیر سود می‌برد. این موتور از استهلاک به مراتب کمتری نسبت به موتور فعلی برخوردار بوده و هزینه نگهداری آن پایین‌تر خواهد بود. بعلاوه قدرت و گشتاور تولیدی آن نیز با 9 اسب بخار و 8 نیوتن متر افزایش به 114 اسب بخار و 150 نیوتن متر می‌رسد.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

بدترین خودروهای 2017 از نظر مصرف کنندگان

0 (0) برای ما مهم است که بهترین خودروها را شناسایی کنیم؛ اما اطلاع از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد فارما