رانندگی در شب کویر

0
(0)

بی شک دیدن جانورانی  که پس از پایین رفتن خورشید و فرا رسیدن شب، در کویر زندگی دوباره می گیرند، بسیار لذت بخش است. با کاهش دمای هوا و زمین گرم کویر ، اغلب جانوران برای یافتن آب، غذا و احتمالا جفت، از لانه ها و پناه گاه های خود خارج می شوند. برای اغلب دوستان خونسرد ما ، شب بهترین زمان برای فعالیت می باشد. در بعضی از جانوران مانند مار و بزمجه کاهش سریع دمای هوا باعث می شود که که این جانوران قبل از جستجو برای غذا ابتدا به گرم کردن بدن بوسیله حرارت باقی مانده در سنگها و یا شنها بپردازند.
 
رانندگی در شب و یا به صورت کلی شب گردی در کویر به علت خسارات زیادی که به منابع طبیعی و جانوران وارد کرده در اکثر مناطق حفاظت شده و پارکهای ملی ممنوع است. اما با افزایش سطح آگاهی مردم نسبت به محیط زیست و اهمیت حفظ گونه های جانوری ، گردشگری در شبهای کویر، فقط به عنوان یک ناظر و بیننده می تواند مجددا مورد ارزیابی مسوولان قرار گیرد.

کویر رانندگی در شب کویر

برای هرچه لذت بخشتر شدن سفر کویری شما، رانندگی در شب توصیه می شود. این کار نیاز به آگاهی به نکاتی دارد که در زیر به بخشی از آنها اشاره می کنم.


وسایل مورد نیاز :

یک نور افکن قوی یا چراق قوه های بزرگ
یک دوربین دیجیتال مناسب برای عکاسی در شب
یک راهنمای مجرب و آشنا به منطقه
لباس مناسب از جمله ژاکت , پوتین و شلوار بلند
آب به اندازه دو برابر مصرف
وسیله نقلیه مناسب و آماده


چگونه و کجا رانندگی کنیم :

همیشه 2 نفر همراه داشته باشید. راننده باید از گردش چشم به این سو و آن سو برای یافتن جانوران بپرهیزد و به رانندگی دقت کند. این کار را به همراهانتان بسپارید. از نور بالای چراغهای خودرو استفاده کنید تا دید بیشتری برای یافتن جانوران داشته باشید. با سرعت 20 تا 30 کیلومتر حرکت کنید و از دنده های پایین استفاده کنید تا سر و صدای کمتری ایجاد کنید و موجب بر هم خوردن آرامش حیوانات و در نتیجه فرار آنها نشوید.

در صورت مشاهده جانوری از تعقیب آن جدا خودداری کنید. فراموش نکنید نور چراغهای خودرو باعث کوری آنی در تمام جانوران شبگرد می شود و آسایش آنان را برهم میزند. همیشه میهمان فهیمی برای طبیعت باشیم و میزبان را آزرده خاطر نکنیم.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

رانندگی در شب

0 (0) رانندگی در شب امر ریسک‌پذیری است حتی اگر خودرو به چراغ‌های مدرنی مجهز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!
تماس با ما