آخرین دیدار با شورولت SS مدل 2017

0
(0)

چرخشی عالی به گذشتهٔ شورولت

-دیترویت میشیگان

امروز ما به خاطر مرگ یک خودروی افسانه‌ای سوگواریم. خودروی فوق‌العاده‌ای که تمامی ویژگی‌های لازم برای لذت بردن از رانندگی را دارد. پیشرانهٔ V8، گیربکس دستی و محور محرک عقب. این خودرو همچنین بسیاری از تکنولوژی‌های دست‌وپا گیر امروزی را دور انداخته است تا لذت ناب رانندگی را برای راننده به ارمغان آوَرَد. این خودرو شورولت SS است که من مشتاقم بارها و بارها با آن رانندگی کنم. این خودرو که یک سدان عضلانی است، در اصل همان هولدن کومودور است که توسط شعبهٔ استرالیایی جنرال موتورز یعنی هولدن در استرالیا عرضه می‌گردد و چند سالی است که توسط شورولت با نام SS در ایالات‌متحده هم عرضه شده است؛ اما به‌تازگی تولید نسل کنونی کومودور خاتمه یافته و اوپل اینسیگنیا عنوان نسل جدید آن در استرالیا عرضه خواهد شد. به همین دلیل به‌زودی تولید شورولت SS نیز که تنها سدان دیفرانسیل عقب شورولت محسوب می‌شود پایان خواهد یافت و مطمئناً به این زودی‌ها جایگزینی برای آن معرفی نخواهد شد؛ بنابراین این آخرین باری است که با شورولت SS دیدار داریم.

2017 chevy ss review3 538x303 آخرین دیدار با شورولت SS مدل 2017

محاسن

یک کوروت چهاردر: در زیر کاپوت شورلت SS تنها یک پیشرانهٔ V8 ساده قرار ندارد بلکه این پیشرانهٔ 6.2 لیتری LS3 جنرال موتورز است که قبلاً در کوروت C6 بکار می‌رفت. این موتور در اینجا 415 اسب بخار قدرت و 562 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که تماماً فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. این عمل توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی انجام می‌گیرد درحالی‌که SS به سیستم کنترل سواری مغناطیسی جنرال موتورز هم مجهز است؛ بنابراین این خودرو را می‌توان یک سدان بزرگ با پیشرانهٔ عضلانی دانست. رانندگی SS نیز بیشتر شبیه یک کامارو است تا یک سدان فول سایز.

اتاق جادار: با وجودی که SS ویژگی‌های اسپرتی دارد اما هنوز هم یک سدان فول سایز است که به‌راحتی می‌تواند پنج بزرگ‌سال را بدون هیچ مشکلی حمل نماید. در این ماشین راننده و سرنشین جلو فضای کافی در اختیار دارند و فضای پا و سر مناسبی هم برای سرنشینان عقب وجود دارد درحالی‌که صندوق بار آن نیز کاملاً جادار است؛ بنابراین اگر خواهان یک کامارو هستید اما می‌خواهید دوستان یا خانوادهٔ خود را هم با آن حمل کنید، یک SS بخرید. البته برای این کار باید عجله کنید.

2017 chevy ss review11 538x303 آخرین دیدار با شورولت SS مدل 2017

خاص بودن: تا زمان نوشتن این مطلب، شورلت بیش از 10 هزار دستگاه SS را از زمان معرفی در سال 2013 به فروش رسانده است. این امر موجب شده که SS خودروی کمیاب‌تری از بسیاری از خودروهای بازار باشد. به‌عنوان‌مثال، در بازهٔ زمانی مشابه، میزان فروش اسمارت فورتو دو برابر فروش شورلت SS بوده است؛ بنابراین این ماشین واقعاً خاص است و به‌احتمال‌زیاد شورلت چیزی شبیه به آن‌را در آینده نخواهد ساخت.

معایب

ظاهر معمولی: هیچ‌کس با نگاه به SS متوجه نمی‌شود که یک پیشرانهٔ V8 با 415 اسب بخار قدرت در زیر کاپوت آن قرار دارد. به‌عنوان‌مثال، زمانی که این خودرو در کنار یک شورلت مالیبو قرار می‌گیرد، هردو به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای شبیه یکدیگر به نظر می‌رسند به‌خصوص از عقب. حتی با رنگ نارنجی نمونهٔ مورد آزمایش ما نیز همچنان شورلت SS بیشتر مانند یک سدان خانوادگی معمولی به نظر می‌رسد تا یک سدان عضلانی پرقدرت.

2017 chevy ss review4 538x303 آخرین دیدار با شورولت SS مدل 2017

فضای داخلی منسوخ‌شده: با قیمت کمتر از 50 هزار دلاری که برای خرید این سدان اسپرت پرداخت می‌کنید، تجهیزات بسیاری مانند مجموعهٔ کامل اطلاعاتی-سرگرمی، گرم‌کن و سردکن صندلی‌ها، تهویهٔ اتوماتیک دو منطقه‌ای و در کل تمامی تجهیزات و ویژگی‌هایی که از چنین خودرویی انتظار دارید را دریافت خواهید کرد؛ اما همهٔ این‌ها در فضای داخلی‌ای قرار گرفته‌اند که احساسی کهنه و قدیمی دارد. البته این کابین برای چند سال پیش که SS در ایالات‌متحده معرفی شد خوب بود اما شورلت در طول این سال‌ها تغییر و به‌روزرسانی چندانی در آن انجام نداده است. بااین‌حال همه‌چیز در داشبورد خودرو خوب به نظر رسیده و احساس مناسبی دارد درحالی‌که صندلی‌ها هم راحت هستند اما در بسیاری از قسمت‌ها پلاستیک خشک بکار رفته که با گرافیک قدیمی صفحه‌نمایش ترکیب شده است.

شورولت ss 2017 آخرین دیدار با شورولت SS مدل 2017

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

انواع روانکاری

0 (0) تاریخچه روانکاری روان كننده ماده ای است كه با قرار گرفتن مابین دو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد فارما