استفاده از کارشناسان صحنه تصادف برای بهبود ایمنی خودروها

0
(0)

اخیراً تعداد بیشتری از خودروسازان در حال معرفی کارشناسان صحنه‌ی تصادف خود برای بهبود ایمنی محصولاتشان می‌باشند. در مقاله‌ای که توسط نیویورک‌تایمز منتشر شده می‌خوانیم سابقه‌ی این کار به دهه‌ی 70 میلادی و استفاده‌ی ولوو از نظرات این کارشناسان بازمی‌گردد. این خودروساز سوئدی یک تیم تحقیق تصادفات ترافیکی داشت که در 24 ساعت شبانه‌روز سر صحنه‌ی تصادفاتی که محصولاتی از ولوو در آن دخیل بودند حضور می‌یافتند. این تیم به‌صورت خودکار با استفاده از سیستم ولوو آن کال شرکت از وقوع تصادفات باخبر می‌شدند.

2619 استفاده از کارشناسان صحنه تصادف برای بهبود ایمنی خودروها

کارشناسان و بازرسان ولوو از مقامات محلی اجازه گرفته بودند تا روی تصادفات کار کنند و البته زمانی که کار تیم‌های امداد و نجات به پایان می‌رسید آن‌ها شروع به بررسی خودروها کرده، از آن‌ها عکس می‌گرفتند و پارامترهای گوناگونی را اندازه‌گیری می‌کردند. ولوو تمامی داده‌های به دست آمده از تصادفات را دسته‌بندی کرده و از اطلاعات آن‌ها برای بهبود ایمنی محصولاتش استفاده می‌کرد. همچنین ولوو در برخی موارد خودروهای تصادفی را می‌خرید تا مطالعات بیشتری روی آن‌ها انجام دهد.

2620 استفاده از کارشناسان صحنه تصادف برای بهبود ایمنی خودروها

ب ام و نیز به‌طور مشابه از سال 1977 یک برنامه‌ی تحقیق تصادف را راه‌اندازی کرده و در حال حاضر آن را در چین، آلمان و آمریکا هدایت می‌کند. این برنامه 3 هزار داده از خودروهای تصادفی را جمع‌آوری می‌کند. این خودروساز حتی از نرم‌افزاری پیشرفته برای بازسازی تصادفات و جزئیات نقاط برخورد، استفاده از کمربند ایمنی، عملکرد سیستم‌های محافظت از سرنشینان، میزان جراحت و محل تصادف استفاده می‌کند. سوبارو نیز تیمی از بازرسان و کارشناسان را در مراکز تصادفات مستقر کرده و خودروسازان دیگری همچون هوندا تحقیقات پس از تصادف گسترده‌ای انجام می‌دهند. تسلا نیز به تناوب تیم‌هایی را به محل تصادفات خودروهای خود می‌فرستد. اگرچه خودروسازان با روش‌های گوناگونی به بررسی صحنه‌های تصادف اقدام می کنند اما هدف تمامی آن‌ها بهبود ایمنی خودروهاست.

منبع: پدال

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

مشخصات روغن موتور

0 (0) اهمیت رنگ روغن موتور رنگ روغن به تنهایی معیاری مناسب جهت تشخیص كیفیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!
تماس با ما