بررسی موشک زمین به زمین پورشه 911

0
(0)

رئیس بخش خودروهای اسپورت فوق‌العاده پرفورمنس پورشه، آقای Andreas Preuninger اعلام کرده جدیدترین نسخه‌ی 911 GT3 بهترین خودروی از این دست تاکنون بوده است؛ و با توجه به این که نمونه‌ای ضعیف از پورشه در طول عمر 18 ساله‌ی این خودرو وجود نداشته بنابراین با ادعایی برجسته طرفیم. البته ما با تست مفصل این خودرو در جاده‌های ولز این سخنان را تأیید می‌کنیم.

این پورشه 911 GT3 بیش از آنکه یک خودروی کاملاً جدید باشد، نسخه‌ای بازنگری شده از محصولی قبلی است. البته ارتقاهای این خودرو بسیار کامل بوده و ورای ساختار پایه و طراحی مکانیکی تقریباً نکته‌ی مشترکی بین دو خودرو وجود ندارد.

Porsche 911 GT3 2017 01 بررسی موشک زمین به زمین پورشه 911

برای مثال حجم پیشرانه‌ی 6 سیلندر تخت تنفس طبیعی از 3.8 به 4 لیتر افزایش یافته و بدین ترتیب خروجی آن نیز از 469 به 493 اسب بخار رسیده است. تقریباً هر قطعه‌ای برای کاهش اصطکاک درونی و بهبود کارایی تغییر کرده یا جایگزین شده است.

راندمان آئرودینامیکی خودرو نیز بهتر شده است. این خودرو نسبت به نسخه‌ی قبلی 20 درصد داون فورس بیشتری دارد و البته درگ افزایشی نیافته است. شاسی و سیستم فرمان نیز همان آسایش و گیرایی پورشه را دارند.

برای اولین بار خریداران می‌تواند از بین گیربکس 7 سرعته دوکلاچه یا 6 سرعته ی دستی یک گزینه را انتخاب کنند. در نمونه‌ی قبلی تنها گیربکس اتوماتیک ارائه می‌شد بنابراین GT3 کنونی برای طیف بیشتری از افراد جذابیت دارد.

Porsche 911 GT3 2017 11 بررسی موشک زمین به زمین پورشه 911

البته خریدن خودرو به سادگی وارد شدن به نمایندگی پورشه و انتخاب آپشن ها نیست. اگر نمایندگی محلی پورشه قبلاً شما را به خریدن GT3 جدید دعوت نکرده باشد نمی‌توانید دست‌های خود را روی فرمان قرار دهید. جدای از این موضوع، این خودرو یک شاخصه‌ی مهم برای خودروهای موتور اسپورت پورشه است. برای نمونه سیستم فرمان به‌طور باورنکردنی‌ای دقیق بوده و بازخورد مناسبی از رینگ و لاستیک‌ها به دست می‌آید. این عملکرد علیرغم استفاده از سیستم کمکی الکتریکی به دست آمده است.

از آنجایی که این خودروی اسپورت از سیستم تعلیقی با تمرکز روی پیست سود می‌برد بنابراین سواری خودرو در شهر سفت بوده اما در سرعت‌های بالا این موضوع به‌طور چشمگیری بهبود می‌یابد. در حقیقت شاسی خودرو از نظر هندلینگ توازن خوبی داشته و ایراد گرفتن از آن تقریباً ناممکن است. GT3 به نرمی از دست‌اندازها عبور کرده و کنترل بدنه نیز به خوبی صورت می‌گیرد. لاستیک‌های چسبان به شدت به جاده چسبیده و چسبندگی غیر قابل رقابتی را فراهم می‌کنند.

اما قلب GT3 جدید پیشرانه است که به‌طور هوشمندانه‌ای با کشش در دورهای پایین و وحشی‌گری در دورهای پایانی ترکیب شده است. این خشونت از دور 5 هزار شروع شده و نقطه‌ی اوج دراماتیک و اعتیادآور آن بین دورهای 7 تا 9 هزار ردلاین است. این یکی از بهترین پیشرانه‌هایی است که در حال حاضر در دنیای خودرو وجود دارد. در حقیقت قلب تپنده‌ی GT3 یکی از فوق‌العاده‌ترین قوای محرکه‌ی تاریخ به شمار می‌رود.

نسخه‌های دستی این خودرو تا اواخر سال عرضه نخواهند شد بنابراین ما تنها توانستیم نمونه‌ی مجهز به گیربکس PDK را محک بزنیم. اساساً این گیربکس همان نسخه‌ی بکار رفته در مدل قبل از فیس لیفت است اما بهبود یافته و تعویض‌های سریع‌تری داشته و در شهر نیز نرم‌تر و آرام‌تر است.

Porsche 911 GT3 2017 22 بررسی موشک زمین به زمین پورشه 911

پورشه GT3 به عنوان مدلی هیجان‌انگیز و سرگرم کننده بسیار بیشتر از یک خودروی محض است. از آنجایی که این خودرو از بخش خودروهای مسابقه‌ای پورشه بیرون آمده بنابراین به همان اندازه که در پیست تواناست در جاده نیز مناسب است.

اگرچه بسیاری از 911 ها با صندلی‌های کوچکی در عقب عرضه می‌شوند اما این خودرو تنها دو صندلی دارد. دیگر مدل‌های متنوع 911 آرام‌تر بوده و برای سفرهای طولانی بهتر هستند اما با توجه به هندلینگ فوق‌العاده‌ی GT3، این خودرو در فواصل طولانی واقعاً رام شدنی است. حتی صندلی‌های سطلی خودرو به حدی راحت هستند که چندین ساعت را می‌توان در آن‌ها سپری نمود.

حتی با استانداردهای بسیار ویژه‌ی پورشه، 911 GT3 جدید یک شاهکار است. اگر به حد کافی خوش‌شانس باشید تا بتوانید پشت فرمان یکی از این خودروها قرار بگیرید، راهی برای ناامید شدن شما وجود ندارد.

Porsche 911 GT3 2017 13 بررسی موشک زمین به زمین پورشه 911

جدیدترین نسخه‌ی پورشه 911 GT3 سریع‌ترین و قدرتمندترین و البته بهترین GT3 تاریخ است. این خودرو در هر زمینه‌ای نسبت به مدل پیشین بهبود یافته و سیستم فرمان بهتر، شاسی راضی‌کننده‌تر و پرفورمنس فوق‌العاده‌تر دارد. تنها افسوس درباره‌ی GT3 جدید به مالکیت انحصاری و دست‌چین پورشه تعلق می‌گیرد.

مشخصات پورشه 911 GT3 PDK

قیمت:     111802 پوند
پیشرانه:     6 سیلندر 4 لیتری بنزینی
قدرت/گشتاور:     493 اسب بخار/460 نیوتون متر
گیربکس:         7 سرعته دو کلاچه اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت:     3.4 ثانیه
حداکثر سرعت:     317 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت:       12.7 لیتر در هر صد کیلومتر

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

مشخصات روغن موتور

0 (0) اهمیت رنگ روغن موتور رنگ روغن به تنهایی معیاری مناسب جهت تشخیص كیفیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!
تماس با ما