جک زدن آفرود

5
(1)

اگر آفرود میرانید و طبیعت گردی می کنید حتما با مشکلات زیادی در بحث لاستیک و جک زدن مواجه شده اید، در طبیعت گردی یکی از مشکلاتی که هیچ گاه پایانی ندارد، ایرادات لاستیک است … پس باید همیشه کامل و مهیا باشید.
جک زدن در آفرود هنگام طبیعت گردی برای موارد زیر کاربرد دارد:
1- تعویض لاستیک یا تعویض لاستیک پنچر
2- رها کردن ماشین از نقطه گیر کرده با افزایش ارتفاع خوردو

جک آفرود جک زدن آفرود


1- تعویض لاستیک

از ماشین پیاده میشوید و می بینید لاستیک کاملا خراب شده و یا پنچر شده است! در اولین گام خونسردی خود را حفظ کنید هیچ اتفاقی نیفتاده است و به راحتی می توانید خودروی خود را دوباره احیا نمایید. ابتدا جک را زا داخل ماشین در بیاورید و به دسترس ترین نقطه خودرو که هم ایمن و هم محکم هست جک بزنید. پس از جک زدن و افزایش ارتفاع لاسیتک را با زاپاس تعویض نمایید.


توجه:
هیچ گاه اگر از 1 جک استفاده می کنید ماشین را رها نگذارید و یا زیر ماشین نروید و بهتر است لاستیک باز شده معیوب را زیر ماشین کنار جک قرار دهید تا با این کار جان خود و یا اندام های درگیر بدنتان را حفظ نمایید. هرگز به زیر ماشینی که جک تنها دارد نروید زیرا هر جک تحمل زیادی به نسبت وزن خودروی شما شاید نداشته باشد. همیشه یک صفحه چوبی مستطیلی محکم و یا فلزی در داخل خودرو داشته باشید اگر در مناطق گل آلود، شنی و رملی گرفتار شدید این تخته در زیر جک حکم فرشته نجاتی بزرگ را برای شما خواهد داشت. جک های خودروهای دودیفرانسیل اکثرا از نوع چرخشی هستند و سعی کنید کمتر از جک های هیدرولیکی استفاده نمایید. سعی کنید در کمترین زمان از جک استفاده کنید و جک در مدت زیادی خودرو را تحمل نکند زیرا ممکن است باعث ضعیف شدن تحمل جک و خوابیدن جک به اصطلاح شود.

سعی کنید در آفرود همیشه 2 جک با دسته های کامل و بلند داشته باشید. همیشه در هنگام جک زدن به نقطه ای که میخواهید جک بزنید توجه کنید تا جک از زیر ماشین کنده نشود. قبل از بالا بردن جک برای تعویض لاستیک ابتدا پیچ ها را کمی شل نمایید و سپس کاملا باز نمایید.


2- آزاد سازی خودرو در مناطق گیر کرده

اینبار نیز جک به کمک شما خواهد آمد در این حالت هم میتوان از جک های لیفت نیز استفاده نمود، زمانی که در باتلاق و یا نقطه ای مشابه آن گرفتار شده اید و احتمالا سینی خودروی شما نیز به زمین برخورد کرده و گرفتار شده بهترین راه حل جک است. برای جک زدن ابتدا کمی ارتفاع ماشین را افزایش دهید و با دنده کمک خودرو را تکان دهید تا جا به جا گردد. سعی کنید بات بیل ازراف چرخ ها را نیز تمیز نمایید تا خودرو به راحتی باز شود.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

رانندگی در شب

0 (0) رانندگی در شب امر ریسک‌پذیری است حتی اگر خودرو به چراغ‌های مدرنی مجهز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!
تماس با ما