شارژر باتری چیست؟

0
(0)

گاهی باتری به دلایلی از جمله از کار افتادن آلترناتور (دینام) یا بعد از شارژ اولیه باتری با اسید نیازمند شارژ است. این عمل با دستگاه های شارژر باتری انجام می گیرد.

شارژرهای باتری با قدرت های مختلفی تولید می شوند. منظور از قدرت یعنی تعداد باتری که در یک زمان قادر به شارژ کردن است می باشد.

کار با این دستگاه ها نیازمند تخصص است زیرا شارژ هر نوع باتری اصولی دارد مثلا شارژ نامناسب باتری های سیلد سبب خشک شدن و غیر قابل استفاده شدن آنها می شود.

دستگاه های شارژر مناسب، بزرگ بوده و امکان استفاده آنها در منازل نیست (البته قیمت بالایی نیز دارند) و برای شارژ نیازمند محیطی با تهویه مناسب است که معمولا این مکان ها در منازل یافت نمی شود.

دستگاه های شارژر کوچک خانگی که معمولا حداکثر ۸۰ وات می باشند برای باتری های خودرو خیلی مناسب نبوده و در صورت دشارژ کامل باتری خودرو توانایی شارژ باتری را ندارند. این دستگاه ها بیشتر برای باتری های موتور سیکلت مناسب است.

011 1024x595 شارژر باتری چیست؟

توجه:
ولتاژ تولید گاز در دمای زیر ۱۵ درجه سانتی گراد تقریباً ۱۴٫۴ v و در دمای بالای ۱۵ درجه سانتی گراد تقریباً ۱۳٫۸ v می باشد.
اگر در هنگام شارژ کردن باتری از این اعداد تجاوز کنیم باتری شروع به تولید مقادیر قابل توجهی گاز می نماید که این امر موجب کاهش آب باتری و افزایش ریسک انفجار می شود.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

بدترین خودروهای 2017 از نظر مصرف کنندگان

0 (0) برای ما مهم است که بهترین خودروها را شناسایی کنیم؛ اما اطلاع از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد فارما