فولکس واگن گلف GTD فیس لیفت 2017

0
(0)

مصرف کننده‌های بریتانیایی هاچبک های قدرتمند را دوست دارند اما مالیات‌های سنگین و قوانین کمپانی‌های خودروسازی هنوز هم آن‌ها را مجبور کرده تا بیشتر به سوی خودروهای دیزلی بروند بنابراین جای تعجبی نیست که فولکس‌واگن گلف GTD یکی از محبوب‌ترین نسخه‌های این خودرو است.

هم‌اکنون این خودرو به‌روز شده و همراه با دیگر مدل‌های گلف فیس لیفتی را تجربه کرده است که تا سال 2020 باعث حضور پررنگ‌تر گلف در کلاس خود خواهد شد.

فولکس واگن GTD فولکس واگن گلف GTD فیس لیفت 2017

قوای محرکه و شاسی این خودرو تا حد زیادی بدون تغییر باقی مانده بنابراین همچنان شاهد پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2 لیتری توربودیزل با قدرت 181 اسب بخار و گشتاور 380 نیوتون متر هستیم. قدرت تولیدی پیشرانه از طریق گیربکس 6 سرعته استاندارد به چرخ‌های جلو انتقال می‌یابد. البته آپشن DSG تغییر یافته بنابراین گیربکس دوکلاچه ی تست شده در این تست بجای 6 دنده‌ی قبلی دارای 7 دنده است.

در روی کاغذ اعداد اعلامی بسیار گیرا هستند. گلف GTD سه درب با گیربکس DSG می‌تواند در 7.4 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت آن نیز 230 کیلومتر در ساعت است. همچنین مصرف سوخت خودرو در هر صد کیلومتر 4.9 لیتر بوده و خودرو در هر کیلومتر 129 گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند. حتی نسخه‌ی جدید BlueLine نیز با رینگ‌های کوچک‌تر 17 اینچی وجود دارد که آلایندگی کمتری دارد. این خودرو نسبت به مدل GTI بنزینی مزیت راندمان بالاتری دارد و اگر بخواهید یکی از سریع‌ترین مدل‌های گلف را بخرید،GTD ارزش نگاه کردن را دارد.

این خودرو نیز همانند سایر مدل‌های فیس لیفت شده‌ی گلف بوده و در آن شاهد همان سپرها و چراغ‌های جلوی جدید و البته برخی ویژگی‌های جدید دیگر هستیم. این خودرو از رینگ‌های 18 اینچی جدید استفاده کرده و سیستم تعلیق اسپورت آن نیز حسی و حالی خاص دارد. از تجهیزات دیگر GTD فیس لیفت می‌توان به سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای، نشان‌دهنده‌های دیجیتال با صفحه‌نمایش 12 اینچی، صندلی‌های اسپورت و چراغ‌های جلو و عقب LED اشاره کرد.

سیستم اطلاعات سرگرمی این خودرو نیز ارتقا یافته است و صفحه‌نمایش آن اندازه‌ی 8 اینچی داشته و از سیستم ناوبری بهره‌مند است.

در روی جاده گلف GTD یکی از بهترین تجربه‌های رانندگی گلف را ارائه می‌کند. گیربکس دو کلاچه ی جدید خودرو احساس تعویض‌های سریع‌تری داشته و به‌طور قابل‌توجهی نرم‌تر از نسخه قبلی است.

فولکس واگن GTD 3 فولکس واگن گلف GTD فیس لیفت 2017

اگر بخواهید خودتان دنده‌ها عوض کنید می‌توانید حالت دستی DSG را انتخاب کنید که دور پیشرانه را کم بالاتر می‌برد و بعد از آن دنده‌ها را می‌توانید از روی پدال شیفترهای غربیلک فرمان تعویض کنید. اگرچه صدای برخاسته از پیشرانه خوب است اما هرگز جذابیت صدای تولید شده توسط پیشرانه‌ی بنزینی توربو را نخواهد داشت.
البته خودرو در سرعت‌های بزرگراهی خونسرد بوده و صدای باد و لاستیک چندانی به کابین راه نمی‌یابد.

شما کمی وزن بیشتری را در دماغه می‌توانید احساس کنید اما در کل ترکیب مناسب سیستم تعلیق سفت‌تر و سیستم دیفرانسیل الکترونیکی XDS که در پیچ‌ها هر چرخ را کنترل می‌کند باعث می‌شود در راه‌های پرپیچ‌وخم GTD پاسخ‌های سریع‌تری داشته باشد.

فرمان دقیق و بالانس شده‌ی خودرو به شما کمک می‌کند تا با اعتمادبه‌نفس و دقت مناسب وارد هر پیچ شده و حتی در سرعت‌های بالا نیز پایداری خوبی دارد. اگرچه کیفیت سواری خودرو کمی ناراحتی را ایجاد می‌کند اما در سفرهای طولانی راحت باقی می‌ماند.

مفهوم هاچبک قدرتمند دیزلی مطمئناً به خاطر شرایط خاص زمانی ایجاد شده اما گلف GTD چنین ایده‌ای را به خوبی اجرا کرده و عملکرد خوبی دارد. این خودرو ارزان نیست اما قادر است در راه‌های پرپیچ‌وخم هیجان زیادی را ایجاد کرده و البته در بزرگراه‌ها نیز راحتی کافی را ارائه کند. همچنین آلایندگی کم خودرو می‌تواند آن را یک انتخاب جذاب برای راننده‌های علاقه‌مند کند؛ و خلاصه اینکه این خودرو قابلیت استفاده‌ی همه‌روزه‌ی یک گلف را دارد و در کل آن را به همه‌کاره‌ی قوی تبدیل می‌کند.

فولکس واگن GTD 2 فولکس واگن گلف GTD فیس لیفت 2017

مشخصات گلف GTD DSG

قیمت: 28480 پوند
پیشرانه: 4 سیلندر 2 لیتری توربودیزل
قدرت/گشتاور: 181 اسب بخار/380 نیوتون متر
گیربکس: 7 سرعته دو کلاچه، دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 7.4 ثانیه
حداکثر سرعت: 230 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 4.9 لیتر در هر صد کیلومتر

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

بدترین خودروهای 2017 از نظر مصرف کنندگان

0 (0) برای ما مهم است که بهترین خودروها را شناسایی کنیم؛ اما اطلاع از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد فارما