معرفی اسمارت الکتریکی جدید

0
(0)

اسمارت پس از ارائهٔ یک پیش‌نمایش، رسماً نمونهٔ فیس‌لیفت شدهٔ نسخهٔ الکتریکی مدل‌های فورتو و فورفور را با نام جدید EQ معرفی کرده است. این خودروها رسماً در نمایشگاه فرانکفورت به نمایش عمومی درمی‌آیند. در طراحی این اسمارت‌های جدید اصلاحاتی صورت گرفته و در آن‌ها از تعدادی از ویژگی‌های طراحی کانسپت‌های ForEas استفاده شده است. در جلوی اسمارت‌ها دماغه‌ای جدید با جلوپنجرهٔ برجستهٔ مشکی‌رنگ دیده می‌شود که با چراغ‌های LED جدیدی احاطه شده است. سپر جدید با دهانه‌های عمودی در لبه‌های بیرونی آن نیز یکی دیگر از تغییرات بخش جلویی این خودروها است. تغییرات دیگر قسمت‌های فورتو و فورفور جزئی است اما چراغ‌های عقب آن‌ها بروز شده و درون آن‌ها طرح‌های مثلثی شکل کار شده است.

2653 معرفی اسمارت الکتریکی جدید

کابین اسمارت‌های جدید تا حد زیادی نسبت به قبل بدون تغییر باقیمانده است اما تغییرات انگشت‌شمار قابل‌توجهی هم در آن به چم می‌خورد. مهم‌ترین تغییر در اینجا ارائهٔ یک نمایشگر هشت اینچی جدید برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی است که وعدهٔ تعامل یکپارچه با گوشی هوشمند راننده را داده است. علاوه بر این، استفاده از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی این خودروها نیز راحت‌تر شده است.

2654 معرفی اسمارت الکتریکی جدید

طراحان اسمارت همچنین در داخل فورتو و فورفور مدل 2020 کنسول مرکزی جدیدی را طراحی کرده‌اند که از محفظهٔ بزرگی در جلوی دسته‌دنده برخوردار است. به گفتهٔ اسمارت، این محفظه به‌اندازهٔ کافی بزرگ هستند که بتواند گوشی‌های هوشمند مدرن را در خود جای دهد و همچنین به لطف نگه‌دارنده‌های لیوان جداشونده می‌توان دو لیوان را در آن قرار داد.

2655 معرفی اسمارت الکتریکی جدید

هرچند تغییرات فورتو و فورفور الکتریکی جدید قابل‌توجه و خوشایند هستند اما اسمارت در بزرگ‌ترین مشکل آن‌ها یعنی قوای محرکه تغییری ایجاد نکرده است؛ بنابراین این مدل‌ها به همان موتور الکتریکی قبلی با 82 اسب بخار قدرت و 160 نیوتن متر گشتاور مجهز هستند که توسط یک پکیج باطری 17.6 کیلووات ساعتی تغذیه می‌شود. اسمارت فعلاً جزئیات عملکرد این مدل‌های جدید را منتشر نکرده اما بُرد آن‌ها را 160 کیلومتر اعلام کرده که رقم ناامیدکننده‌ای است.

2656 معرفی اسمارت الکتریکی جدید

البته اسمارت این میزان بُرد را چندین برابر میانگین مسافت روزانهٔ تردد در آلمان دانسته است اما این ادعا نگرانی خریداران از بُرد این خودروها را برطرف نمی‌کند. البته بُرد 160 کیلومتری متعلق به مدل کوچک فورتو است و در مدل بزرگ‌تر فورفور اوضاع از این هم بدتر است زیرا این مدل با هر بار شارژ کامل باطری‌ها در بهترین حالت می‌تواند فقط 155 کیلومتر را طی کند.

2657 معرفی اسمارت الکتریکی جدید

با توجه به برد بسیار کم این هاچ‌بک‌های الکتریکی، خریداران حداقل انتظار دارند که بتوانند باطری‌های آن‌ها را سریع شارژ کنند. به همین دلیل اسمارت برای این خودروها شارژرهای سریع 22 کیلوواتی را به‌صورت سفارشی در نظر گرفته است که از 10 تا 80 درصد از باطری‌ها را در کمتر از 40 دقیقه شارژ می‌کند. بدون شارژر سریع اما این فرایند بسیار طولانی‌تر خواهد شد. اسمارت زمان دقیق شارژ معمولی این خودروها را اعلام نکرده اما گفته است که با استفاده از سوکت‌های 230 ولتی، شارژ موردنیاز برای میانگین رانندگی‌های روزانه در کمی بیشتر از سه ساعت و نیم فراهم می‌گردد.

2658 معرفی اسمارت الکتریکی جدید

درمجموع، به‌روزرسانی‌های فورتو و فورفور الکتریکی جزئی و ساده هستند اما در اوایل سال جاری دایملر 50 درصد از سهام اسمارت را به جیلی فروخت تا با این جوینت ونچر جدید به توسعهٔ بیشتر این برند بپردازد. قرار است از این طریق اسمارت به برندی تمام الکتریکی تبدیل شود و نسل آیندهٔ محصولات آن در سال 2022 به بازار عرضه گردند اما این کار به این زودی‌ها انجام نمی‌شود.

منبع: پدال

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

مشخصات روغن موتور

0 (0) اهمیت رنگ روغن موتور رنگ روغن به تنهایی معیاری مناسب جهت تشخیص كیفیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!
تماس با ما