ام جی GS مدل 2017

0
(0)

ام‌جی GS 2017 که اولین شاسی‌بلند این کمپانی محسوب می‌شود قدمی در جهت صحیح است.

ام‌جی شروعی نسبتاً سخت در بازار خودروی استرالیا داشته است. تا به اینجای کار مدل‌های MG3 و MG6 از پس رقبای خود برنیامده‌اند و این حقیقت که خودروهای یاد شده از حدود سال 2010 در بازار بوده و از آن زمان تاکنون به‌روزرسانی عمده‌ای نداشته‌اند نیز کمکی به حال‌وروز این خودروها نکرده است.

2017 mg gs MG GS 8 1 ام جی GS مدل 2017

این برند هم‌اکنون در تملک سایک موتور چین قرار دارد و سرانجام اولین شاسی‌بلند خود با نام GS را روانه‌ی بازار کرده است. این خودرو در کلاس شاسی بلندهای مدیوم به مصاف حریفانی چون هیوندای توسان، مزدا CX-5 و تویوتا راو 4 رفته اما از نظر قیمتی بیشتر نزدیک شاسی بلندهای کوچک‌تری چون مزدا CX-3 و نیسان قشقایی است.

طول و عرض این خودرو به ترتیب برابر با 4500 و 1855 میلی‌متر بوده و در واقع 25 میلی‌متر طویل‌تر و 5 میلی‌متر عریض‌تر از توسان است اما فاصله‌ی محورهای 2650 میلی‌متری آن 20 میلی‌متر کوتاه‌تر از ساخته‌ی هیوندای است.

با یک نگاه به نظر می‌رسد که GS کوچک‌تر باشد اما این‌گونه نیست و شاهد کابین جاداری هستیم. صندوق‌عقب خودرو گنجایش 483 لیتری دارد که با تا کردن صندلی‌های عقب به 1336 لیتر می‌رسد. این فضا بیشتر از رقبایی چون مزدا CX-5 (403 لیتر) و فورد اسکیپ (406 لیتر) است.

به تازگی GS در مرکز تحقیقات خودرویی استرالیا در ویکتوریا معرفی و عرضی شده و ما توانستیم سه نسخه از چهار نسخه‌ی ارائه شده در استرالیا را تست کنیم. تنها مدل پایه‌ی مجهز به گیربکس دستی در این آزمایش غایب بود.

به عنوان نتیجه ما تنها توانستیم نسخه‌های دو کلاچه ی GS را برانیم. البته هر دو مدل مجهز به پیشرانه‌های 1.5 و 2 لیتری در دسترس بودند.

برای اولین بار پشت فرمان نسخه‌ی 1.5 لیتری دیفرانسیل جلو با گیربکس 6 سرعته دوکلاچه قرار گرفتیم. پیشرانه‌ی این خودرو توانایی تولید قدرت 159 اسب بخاری و گشتاور 250 نیوتون متری را دارد.

علیرغم وجود سطوح لغزنده و فقدان سیستم چهار چرخ محرک، GS احساس کاملاً پایداری دارد. کابین نیز به خوبی ایزوله شده است.

2017 mg gs first drive review MG GS 14 ام جی GS مدل 2017

با سرعت 80 کیلومتر در ساعت وارد برخی پیچ‌ها می‌شویم و GS دیفرانسیل جلو پایدار و مطمئن احساس می‌شود. حتی سیستم کنترل کشش به شما اجازه می‌دهد تا کمی عقب خودرو را بلغزانیم که موجب خوشحالی و لذت راننده‌ای مشتاق می‌شود.

پس از گذراندن چند دور در پیستی لغزنده این فرصت را پیدا کردیم تا با راننده‌ی خودروهای مسابقه‌ای، رناتو لوبرتو همراه شویم. او GS را همانند یک خودروی رالی می‌راند و قابلیت‌های این خودرو در سطوح مرطوب و لغزنده را نشان می‌داد.

اگرچه مالکان چنین خودروهایی همانند رناتو رفتار نمی‌کنند اما دیدن توانایی‌های GS دیفرانسیل جلو در پیستی سخت و لغزنده و البته راحتی این خودرو در چنین شرایطی احساس‌برانگیز است.

در دومین بخش توانستیم مدل Essence X چهار چرخ محرک را آزمایش کنیم. این خودرو از پیشرانه‌ی 2 لیتری توربو با قدرت 217 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتون متر استفاده می‌کند. خروجی این پیشرانه حداقل روی کاغذ با فولکس‌واگن گلف GTI برابری می‌کند.

بازهم در شرایط مرطوب و لغزنده قرار می‌گیریم و دوباره شاهد توانایی‌های هندلینگی بالای GS هستیم. فرمان مستقیم و چسبندگی زیاد از شاخصه‌های خودرو در مانورهای سفت‌وسخت بوده هرچند، عملکرد پیشرانه‌ی 2 لیتری به اندازه‌ای که روی کاغذ می‌بینیم نفس‌گیر نیست.

در زمان آغاز حرکت گیربکس 6 سرعته دوکلاچه ی خودرو تنبل احساس شده و تعویض‌های آن به تیزی اکثر گیربکس‌های خودروهای فولکس‌واگن نیست. البته زمانی که دور پیشرانه به بالای 2500 می‌رسد شاهد عملکرد قوی پیشرانه هستیم.

اما موضوعی که جالب نبوده صدای تولیدی پیشرانه است که با تلاش‌های ام‌جی همخوانی ندارد زیرا این کمپانی خواسته روحی اسپورت در GS بدمد. به علاوه سیستم چهار چرخ محرک که اکثراً نیرو را به محور جلو منتقل می‌کند متمایل به کم فرمانی بوده و لرزش‌های آن به کابین منتقل می‌شوند. البته این موضوعات در رانندگی‌های معمولی دیده نخواهند شد.

همچنین شاهد کمی حرکات بدنه هستیم و این موضوعی معمولی در این‌گونه خودروها به شمار می‌رود.

2017 mg gs IMG 1075 1 ام جی GS مدل 2017

حال زمان آن فرا رسیده تا اندکی نیز درباره‌ی کابین ام‌جی GS صحبت کنیم. از این نظر ام‌جی خودروی خوبی ساخته اما اصلی‌ترین گلایه درباره‌ی نمای داخلی، پلاستیک‌های سخت بکار رفته در داشبورد و درب‌ها است. باید این را بگوییم که همه‌ی اجزا به خوبی با یکدیگر چفت شده‌اند.

مواد چرم مانند بکار رفته در غربیلک فرمان احساس بسیار خوبی را در دست ایجاد می‌کنند و صندلی‌هایی که در مدل‌های Soul و Essence X چرمی هستند راحتی و حمایت خوبی دارند. هرچند، صندلی‌ها می‌توانستند بالشتک‌های کناری بیشتری داشته باشند. از نظر مواد استفاده شده می‌توان گفت که شبیه چرم واقعی بوده و احساس ارزان‌قیمتی برخی برندهای دیگر را ندارند.

صفحه‌نمایش مولتی‌مدیای مدل Core در مقایسه با صفحه‌ی 8 اینچی مدل‌های Soul و Essence X کاملاً ناچیز و کوچک است. دو تریم بالاتر سیستم ناوبری ماهواره‌ای نیز دارند. گشت‌وگذار در منوهای سیستم به‌طور شگفت‌انگیز خوب و روان است.

دوربین پشتی خودرو نیز کاملاً واضح بوده و راهنمایی‌های آن پارک کردن خودرو را آسان‌تر می‌کنند.

در بخش عقبی GS شاهد فضای سر و پای زیادی هستیم. پایه‌ی صندلی در موقعیتی پایین قرار گرفته و به همین دلیل شاید افراد قدبلند حمایت کاملی را از سوی صندلی‌ها شاهد نباشند.

استراحتگاه دست مرکزی خودرو دارای دو نگه‌دارنده‌ی فنجان بوده و ورودی‌های هوای ردیف دوم در این بازه‌ی قیمتی بسیار نایاب هستند. این ویژگی راحتی سرنشین‌های عقب را در روزهای گرم سال افزایش می‌دهند.

بار دیگر پشت فرمان مدل 2 لیتری Essence X می‌نشینیم و اگرچه که خروجی بیشتر این پیشرانه شتاب گیری بی‌زحمتی را در شرایط عادی رقم می‌زند اما صدای لاستیک‌ها کاملاً به کابین راه پیدا می‌کند. فرمان GS در جاده‌های عمومی مستقیم بوده و توازن مناسبی دارد و به اندازه‌ی کافی نیز سبک است و از نظر پارک کردن زحمت زیادی ندارد.

احساس خودرو در سرعت‌های بالا خوب و برنامه‌ریزی‌شده بوده و ترمزها نیز گیرا و پیش بینی شده عمل می‌کنند.

بهای مدل پایه‌ی Vivd که از گیربکس دستی استفاده می‌کند پیش از اضافه شدن هزینه‌های جاده‌ای از 23990 دلار استرالیا آغاز می‌شود و به 34990 دلار در مدل چهار چرخ محرک و مجهز به گیربکس دو کلاچه ی Essence X می‌رسد.

2017 mg gs reviewMG GS 7 ام جی GS مدل 2017

قیمت‌گذاری تند ام‌جی GS را با گارانتی 6 ساله‌ی نامحدود ترکیب کرده و شاهد ارزش در برابر مبلغ پرداختی متقاعدکننده‌ای خواهیم بود. این موضوع به ویژه برای 28990 دلاری Soul نمود بیشتری دارد.

این خودرو هنوز هم در پسِ پیشروهایی چون فولکس‌واگن تیگوان و مزدا CX-5 قرار می‌گیرد اما ام‌جی GS نشانه‌ای از این موضوع است که خودروهای چینی در جهتی درست حرکت می‌کنند و اگر این روش صحیح را ادامه دهند به زودی می‌توانند رقبای ژاپنی و کره‌ای خود را به چالش بکشند.

نقاط قوت: طراحی جذاب، پیشرانه‌های توربوی قوی، هندلینگ برجسته، ارزش خوب در برابر مبلغ پرداختی، احساس خوب چفت شدگی قطعات کابین

نقاط ضعف: فقدان آرامش برخلاف رقبای اصلی، گیربکس DCT تنبل، بکار بردن پلاستیک‌های سخت در جای‌جای کابین، ورود صدای لاستیک‌ها به کابین، کسب 4 ستاره ایمنی از انکاپ استرالیا، نبود سیستم‌های ایمنی فعال

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

بدترین خودروهای 2017 از نظر مصرف کنندگان

0 (0) برای ما مهم است که بهترین خودروها را شناسایی کنیم؛ اما اطلاع از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد فارما